مخزن تحت فشار هوا-مقاله-Pressure vessel-فروش فولاد مخزن سازي

ck45-spk-spkr-spknl-mo40-cmsk-فولاد آموتيت-فولاد سردكار-فولاد گرمكار-فولاد ابزار-هاردوكس-استنلس استيل-فولاد قالب پلاستيك-vcn-فولاد نسوز-فولاد آتشخوار

مخزن تحت فشار هوا-مقاله-Pressure vessel-فروش فولاد مخزن سازي

۹۴ بازديد ۰ نظر

متن كامل مخزن تحت فشار هوا را مي توانيد با كليك بر روي عبارت ((Pressure vessel)) مشاهده نماييد.

مخزن تحت فشار هوا- مخزن هواي فشرده چيست؟-Pressure vessel

مخزن تحت فشار هوا (مخزن هواي فشرده) يا Pressure vessel سازه اي فلزي به شكل استوانه اي يا كروي مي باشد.

مخزن تحت فشار هوا

كه در بخش هاي صنعتي و خانگي به منظور نگهداري از سيالات مختلف در فشاري به جز فشار اتمسفر هوا استفاده مي گردد. كاربرد مخزن تحت فشار با توجه به محل نصب آن متفاوت مي باشد. به طوريكه در سيستم هاي آبرساني خانگي به عنوان منبع آب عمل كرده. و در پالايشگاه هاي نفت و گاز براي نگهداري از سيال يا انجام واكنش هاي شيميايي مورد استفاده قرار مي گيرد.

مخازن تحت فشار هوا كه با نام هاي Pressure vessel، مخزن هاي فشرده و منبع تحت فشار هوا نيز معروف مي باشد. يكي از كاربردي ترين انواع مخازن تحت فشار مي باشد. كه در واحدهاي بزرگ صنعتي و نيمه صنعتي و سيستم هاي آبرساني شهري و خانگي مورد استفاده قرار مي گيرد. اين نوع از منبع در واقع داراي مخزن فلزي بسيار مقاوم با اندازه و ابعاد متناسب با محل نصب آن. و مقدار سيال ورودي و خروجي به آن مي باشد.

كه در مسير انتقال سيال و بعد از پمپ قرار مي گيرد. با فرايند استارت پمپ سيال وارد مخزن مي شود و در آن ذخيره مي گردد. با باز شدن شير مخزن تحت فشار. هوا دچار فشردگي ميشود و داخل مخزن به تيوپ داخل منبع كه سيال در آن ذخيره است. فشار وارد نمود و باعث انتقال آن به لوله هاي خروجي مي گردد. پس از كاهش مقدار سيال در مخزن، پمپ مجدد روشن مي شود و عمليات انتقال را به داخل مخزن انجام مي دهد.

با توجه به اينكه سيال در اين نوع مخزن ذخيره شده و تا زمان مصرف آن نياز به روشن شدن پمپ نمي باشد. در نتيجه مي توان گفت يكي از مهم ترين مزاياي اين نوع مخزن، افزايش طول عمر پمپ و كاهش مصرف انرژي برق. با جلوگيري از روشن و خاموش شدن هاي متوالي پمپ خواهد بود.

انواع مخزن تحت فشار

مخازن تحت فشار (مخزن هواي فشرده) با توجه به اندازه، ساختار، اجزاي تشكيل دهنده دروني. و روال كار و ميزان مقاومت بدنه به گروه هاي مختلفي تقسيم بندي مي گردند. به عبارت ديگر، در انتخاب مخزن تحت فشار هوا. با توجه به نوع سيال، مقدار آن و هدف از استفاده از اين نوع مخازن نوع مناسب انتخاب مي گردد. انواع مخزن كه هر يك داراي ويژگي هاي منحصر به فردي مي باشند شامل موارد زير هستند.

مخزن استوانه اي و كروي

شكل اين نوع از منبع به صورت استوانه اي و كروي طراحي مي گردد. كه اين ساختار با توجه به محل نصب منبع و نوع سيال و شرايط محيط تعيين مي گردد. مخازن استوانه اي به صورت افقي و عمودي قابل نصب بوده و در بالاترين نقطه از آنها كلاهك هاي نيم دايره اي نصب مي گردد. لازم به ذكر ست كه ساختار كلي منبع و شكل كلاهك ها بر اساس محاسبات مختلف. و استانداردهاي ASME توسط مهندسين و تكنسين هاي حرفه اي انجام مي گردد.

مخزن تحت فشار گاز يا مايع

مخازن تحت فشار با توجه به محل نصب آنها و سيال ورودي به منبع براي ذخيره سازي گاز و مايع طراحي مي گردند. به عنوان مثال: براي ذخيره سازي گاز در پالايشگاه ها مي توان از مخازن تحت فشار هوا با شرايط مخصوص استفاده نمود. كه در محيطي كاملاً مقاوم و ايمن گازهاي مورد نظر ذخيره سازي و در شرايط لزوم از آن تخليه مي گردند. از مخازن تحت فشار مايع مي توان در پالايشگاه ها و سيستم هاي آبرساني و حتي در مسير پمپ هاي آب خانگي استفاده نمود. و تا حد زيادي فشار وارده به پمپ ها را كاهش و در مصرف انرژي صرفه جويي نمود.

فولاد رسول دلاكان

با سالها تجربه ارزشمند و گرانبها در عرصه تأمين و توزيع انواع ورق آلياژي و انواع فولاد آلياژي با گواهينامه ها و آناليزهاي معتبر با ضميمه نمودن آن به محصولاتش آنرا به مشتريان خويش ارائه داده است. كه توانسته رضايتمندي آنان را همواره فراهم آورد. صنعتگر شريف و گرامي از اينكه ما را جهت خريد كالا (فولاد آلياژي) مورد نياز خويش، انتخاب مي نماييد از شما سپاسگزاريم.

ارتباط با ما

09122136675

02128423820

واتس آپ :09122136675

فكس: 02128423820

اينستاگرام :fooladdalakan

ايميل: fooladrasuldalakan@gmail.com

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
امکان ارسال نظر برای مطلب فوق وجود ندارد