ورق سياه--فولاد سياه – فروش ورق سياه-تعريف ورق سياه

ck45-spk-spkr-spknl-mo40-cmsk-فولاد آموتيت-فولاد سردكار-فولاد گرمكار-فولاد ابزار-هاردوكس-استنلس استيل-فولاد قالب پلاستيك-vcn-فولاد نسوز-فولاد آتشخوار

ورق سياه--فولاد سياه – فروش ورق سياه-تعريف ورق سياه

۹۲ بازديد ۰ نظر

متن كامل ورق سياه را مي توانيد با كليك بر روي عبارت ((فولاد سياه)) مشاهده نماييد.

ورق سياه (ورق نورد گرم) چيست؟

 تعريف ورق سياه و كاربرد آن در صنعت

نورد گرم يكي از روش هاي توليد ورق هاي فلزي با ضخامت كم مي باشد. كه به ورق توليدي توسط اين روش در نهايت ورق نورد گرم يا اصطلاحاً ورق سياه نام دارد. علت استفاده از اصطلاح ورق سياه براي محصول توليدي با اين روش اين است. كه به دليل ذوب اجزاي تشكيل دهنده ورق در دماي بالا رنگ محصول مات مي گردد. و به همين دليل از اصطلاح ورق سياه براي نامگذاري استفاده گرديده است.

مراحل توليد

در اين روش ابتدا تختال توليدي در كوره پيشگرم با دماي بالا قرار مي گيرد. پس از خروج تختال از كوره پيش گرم يك پوسته اكسيدي روي سطح تختال تشكيل مي شود. به منظور بر طرف ساختن اين پوسته اكسيدي عمليات پسته شويي انجام گرفته كه تأثير زيادي بر افت دماي سطح تختال دارد.

نورد خشن مرحله پس از پوسته شويي است. در اين مرحله قطعه كار چندين مرتبه از بين غلتك ها عبور مي كند. تا به تدريج به ابعاد مورد نظر برسد. در طي اين فرايند توزيع دماي بار تحت تأثير چند عامل از جمله انتقال حرارت. به محيط و گرماي ناشي از تغيير شكل پلاستيك قرار مي گيرد. و ضخامت تختال 15 تا30 درصد كاهش مي يابد.نورد خشن داراي 2 تا 3 قفسه است. پس از آخرين قفسه نورد خشن، ورق وارد مرحله نورد نهايي مي گردد.

ضخامت

بار عبوري از ميز انتقال به منظور توليد ورق به سمت قفسه هاي نورد نهايي ارسال مي شود. اين خط از 5 تا 7 قفسه متشكل است. كه در آن ضخامت وَرق سياه به 1/8 تا 3 ميلي متر كاهش مي يابد. به اين حال ابعاد رايج ورق سياه در بازار از 1.5 ميلي متر تا 100 ميلي متر متفاوت مي باشد. قيمت ورق سياه موجود در بازار نيز با توجه به ضخامت و ابعاد و كيفيت ورق توليدي تعيين مي گردد. دماي ورق در خروج از نورد نهايي تا حدود 900 درجه سانتي گراد كاهش مي يابد.

كاربرد ورق سياه

كاربردهاي ورق سياه به طور كلي شامل ساختمان سازي، توليد خودرو، توليد تانك و مخازن خاص، كشتي سازي و صنايع فلزي سنگين مي باشد. همچنين اين محصول در دو نوع فابريك و رول فرم توليد مي گردد.

ابعاد ورق سياه

ابعاد وَرق سياه را مي توان در دو حالت كلي فابريك و رول بررسي نمود. در حالت فابريك بسته به سفارش مشتري مي توان ابعاد و اندازه هاي متفاوتي را توليد نمود. با اين حال برخي از ابعاد در بازار رايج تر مي باشند. ابعاد اين محصول از 1000*2000 ميلي متر تا 2000*6000 ميلي متر در بازار موجود مي باشد.

فولاد سياه

استاندارد

استاندارد رايج ورق سياه به طور عمده ورق St37 مي باشد.

فولاد رسول دلاكان

با سالها تجربه ارزشمند و گرانبها در عرصه تأمين و توزيع انواع ورق آلياژي و انواع فولاد آلياژي با گواهينامه ها و آناليزهاي معتبر با ضميمه نمودن آن به محصولاتش آنرا به مشتريان خويش ارائه داده است. كه توانسته رضايتمندي آنان را همواره فراهم آورد. صنعتگر شريف و گرامي از اينكه ما را جهت خريد كالا (فولاد آلياژي) مورد نياز خويش، انتخاب مي نماييد از شما سپاسگزاريم.

ارتباط با ما

09122136675

02128423820

واتس آپ :09122136675

فكس: 02128423820

اينستاگرام :fooladdalakan

ايميل: fooladrasuldalakan@gmail.com

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
امکان ارسال نظر برای مطلب فوق وجود ندارد