فولاد سردكار-فولاد ابزار سردكار چيست؟

ck45-spk-spkr-spknl-mo40-cmsk-فولاد آموتيت-فولاد سردكار-فولاد گرمكار-فولاد ابزار-هاردوكس-استنلس استيل-فولاد قالب پلاستيك-vcn-فولاد نسوز-فولاد آتشخوار

فولاد سردكار-فولاد ابزار سردكار چيست؟

۹۴ بازديد ۰ نظر

متن كامل فولاد ابزار سردكار را مي توانيد با كليك بر روي عبارت ((فولاد سردكار)) مشاهده نماييد.

فولاد سردكار-فولاد ابزار سردكار چيست؟

فولاد سردكار چيست؟ فولاد سردكار (Cold work too steel) يكي از انواع فولاد است. كه درصد كربن بالايي دارد. و با مقدار كمي از ساير عناصر آلياژ ميشود.

كه از جمله آنها مي توان به تنگستن، منگنز، كروم و موليبدن اشاره كرد. اين ساختار شيميايي باعث آن گرديد تا درجه سختي و پايداري ابعادي بالايي پيدا كنند. و در برابر ضربه و سايش مقاوم باشند.

فولاد ابزار سردكار به دليل اينكه در ساخت ابزارهايي بكار مي رود. كه در حين كار دماي سطحي آنها بيشتر از 100 تا 200 درجه سانتيگراد نمي شود. به اين اسم معروف هستند.

اين فولاد كه در دسته فولادهاي ابزاري يا Tool steel قرار مي گيرد. در انواع مختلف توليد مي گردد. اما قبل از اينكه به توضيح انواع ورق فولادي سردكار بپردازيم لازم است توضيح مهمي در رابطه با دسته بندي اين نوع از فولاد بدهيم.

در برخي سايت هاي داخلي به اشتباه انواع مختلف فولاد سردكار را در 5 دسته بندي قرار مي دهند. كه كاملاً اشتباه است و به طور بسيار دقيق، انواع اين نوع فولاد در سه دسته كلي قرار مي گيرند. به عبارت ديگر انواع فولاد ابزار در چندين گريد قرار مي گيرد:

آلياژ فولاد ابزار سخت شوند با آب (Water Hardening) يا W-Grade

فولاد ابزار سخت شونده با هوا (Air Hardening) يا A-Grade

آلياژ فولاد ابزاري نوع (D Type) يا D-Grade

فولاد ابزار سخت شونده با روغن (Oil Hardening) يا O-Grade

انواع مقاوم در برابر ضربه (Shock Resisting) يا S-Grade

فولاد ابزاري گرم كار (Hot-working) يا H-Grade

فولاد ابزاري كاربرد خاص (Special – purpose Group)

از بين انواعي كه بيان شد، فقط گريدهاي O/A/D در دسته فولاد سردكار هستند. و مابقي متفاوت مي باشند. و دسته بندي جداگانه اي دارند. همانطور كه از اسم اين سه گريد معلوم و مشخص است اشاره به روش سردكاري فولاد ابزار دارند.

در نتيجه با توجه به موضوع مطلب فقط به بررسي سه گريد A،O و D خواهيم پرداخت

با توجه به مواردي كه بيان شد متوجه شديد كه فولاد ابزار سردكار در سه گريد يا نوع مختلف توليد مي شود. و مابقي گريدها به صورت يك گريد جدا در دسته فولاد ابزاري قرار مي گيرند. انتخاب نوع گريد فولاد ابزاري بستگي به چند عامل دارد:

به ساخت ابزارآلاتي جهت برش تيز و برنده نياز داريد؟

ابزار نهايي بايد در برابر ضربات و فشارهاي بسيار زياد مقاوم باشد؟

دماي كاركردي بالاست و ابزار بايد بتواند در دماي بالا مقاومت كند؟

مقاومت در برابر سايش مثل ورقه هاي فولاد ضد سايش كه با اين هدف توليد مي شوند، مهم است؟ چه نوع روش سردكاري اهميت دارد؟ و غيره. بر همين اساس چنانچه نياز به فولادهاي سردكار داريد. بايد با انواع گريدها، كاربرد و ويژگي هاي هر يك آشنا شويد كه در اين قسمت به طور كامل به اين موضوع خواهيم پرداخت.

فولاد رسول دلاكان

با سالها تجربه ارزشمند و گرانبها در عرصه تأمين و توزيع انواع ورق آلياژي و انواع فولاد آلياژي با گواهينامه ها و آناليزهاي معتبر با ضميمه نمودن آن به محصولاتش آنرا به مشتريان خويش ارائه داده است. كه توانسته رضايتمندي آنان را همواره فراهم آورد. صنعتگر شريف و گرامي از اينكه ما را جهت خريد كالا (فولاد آلياژي) مورد نياز خويش، انتخاب مي نماييد از شما سپاسگزاريم.

ارتباط با ما

09122136675

02128423820

واتس آپ :09122136675

فكس: 02128423820

اينستاگرام :fooladdalakan

ايميل: fooladrasuldalakan@gmail.com

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
امکان ارسال نظر برای مطلب فوق وجود ندارد