خوردگي در صنايع نفت و گاز، آموزش و تجهيز نيروي انساني

ck45-spk-spkr-spknl-mo40-cmsk-فولاد آموتيت-فولاد سردكار-فولاد گرمكار-فولاد ابزار-هاردوكس-استنلس استيل-فولاد قالب پلاستيك-vcn-فولاد نسوز-فولاد آتشخوار

خوردگي در صنايع نفت و گاز، آموزش و تجهيز نيروي انساني

۸۷ بازديد ۰ نظر

متن كامل خوردگي در صنايع نفت و گاز را مي توانيد با كليك بر روي عبارت ((خوردگي )) مشاهده نماييد.

خوردگي در صنايع نفت و گاز

خوردگي از مهمترين مشكلاتي است كه صنايع نفت، گاز و پتروشيمي با آن روبرو هستند. كه مقابله با آن هزينه زيادي را به خود اختصاص مي دهد. خوردگي مي تواند بر روي عمر تجهيزات، بهره برداري از آنها، بازگشت سرمايه، كيفيت محصولات توليدي و… مؤثر باشد.

خوردگي محدود به فلزات نبوده بلكه شامل مواد غير فلزي مانند پليمرها، مواد نسوز، مواد مركب و مواد ديگر نيز مي شود. از نظر ترموديناميكي خوردگي يك فرآيند خود به خودي است كه در جهت كاهش انرژي آزاد حركت مي كند. بطور كلي مهندسي خوردگي كاربرد دانش و فن يا هنر جلوگيري يا كنترل خسارت ناشي از خوردگي به روش اقتصادي و مطمئن مي باشد.

خوردگي در صنايع نفت و گاز

براي اينكه مهندس خوردگي به خوبي از عهده وظايف خود برآيد بايستي با اصول خوردگي و عمليات مبارزه با آن. خواص شيميايي، متالوژيكي، فيزيكي و مكانيكي مواد، آزمايشات خوردگي، ماهيت محيط هاي خورنده، قيمت مواد اوليه و… آشنا باشد. همچنين در حال مسائل خوردگي بايستي روشي را انتخاب نمايد كه بيشترين بهره را در بر داشته باشد. در اين مجموعه سعي بر آن است. تا ضمن معرفي انواع خوردگي هاي رايج در صنايع و روشهاي شناسايي و مكانيزم ايجاد آنها. نسبت به ارائه روشهايي جهت جلوگيري از ايجاد اين خوردگي ها راهكارهاي مناسب ارائه شود. همچنين در ادامه مطالب به خوردگي در رده هاي بالا همچنين شناسايي محيط هاي خورنده بيان مي گردد.

خوردگي در صنايع نفت و گاز / مقدمه آموزش فني و تخصصي: اهداف اصلي هر سازمان را مي توان در دو عنوان بيان كرد. جلب رضايت ارباب رجوع يا به عبارت ديگر مشتري مداري و سود آوري سازمان. سازمانها براي رسيدن به اهداف خود به وضع قوانين و قراردادهاي خاصي جهت طي اين فرآيند مي نمايند. قراردادهاي وضعي تحت استانداردهاي مشخص از منابع هر سازمان. كه شامل منابع انساني و منابع اطلاعاتي و منابع مادي مي باشند استفاده مي كنند تا به اهداف مورد نظر دست يابند. جداي از سه محور اصلي يعني منابع، فرآيند و اهداف سازمان، آنچه اين چرخه را از لحاظ درستي عملكرد تضمين مي نمايد.

بازبيني و نظارت مستمر مؤثر واحدهاي سنجش عملكرد سازمان با قراردادهاي وضعي مي باشد. هرگونه عدم تطابق عملكرد يك يا چندين واحد مختلف از سازمان با استانداردهاي تعييني. براي آن سازمان يك مسأله و مشكل به حساب مي آيد. كه در چرخه مورد بحث اثر نامطلوبي خواهد داشت. منابع هر سازمان اساس فعاليت و راهكارها محسوب ميشود. ديتاها و اطلاعات هر سازمان نسبت به دو منبع ديگر (منابع انساني و منابع مالي) از جايگاه ويژه اي برخوردار است. از آنجا كه موفقيت كاركنان ريشه در اطلاعات و آگاهي افراد سازمان از قوانين و استانداردهاي وضعي. و ديتاهاي مختلف مرتبط با نوع فعاليت آنها داشته و نقش جهت دهي به كاركنان را بر عهده دارد.

منابع انساني با آموزش هايي كه در راستاي ارتقاع سطح دانش فردي و گروهي مي بينند. به نوعي فرآيند رسيدن به اهداف مورد نظر از طريق راهكار سازمان را تعيين مي كنند. آموزشهاي هدفمند خود نيز بر اساس منابع اطلاعاتي استوارند. كه در اثر تجربيات قبلي و مراحل مورد آزمايش قبلي بدست آمدند. مبني بر اين ديدگاه ميزان اثر بخشي فعاليت هاي سازمان در جهت رسيدن به اهداف والاي خود. رابطه مستقيم با منابع سازمان داشته و پرورش كاركنان و آگاهي بخشي به آنها نيز با ميزان سودمند بودن منابع اطلاعاتي رابطه مستقيم دارد.

فولاد رسول دلاكان

با سالها تجربه ارزشمند و گرانبها در عرصه تأمين و توزيع انواع ورق آلياژي و انواع فولاد آلياژي با گواهينامه ها و آناليزهاي معتبر با ضميمه نمودن آن به محصولاتش آنرا به مشتريان خويش ارائه داده است. كه توانسته رضايتمندي آنان را همواره فراهم آورد. صنعتگر شريف و گرامي از اينكه ما را جهت خريد كالا (فولاد آلياژي) مورد نياز خويش، انتخاب مي نماييد از شما سپاسگزاريم.

ارتباط با ما

09122136675

02128423820

واتس آپ :09122136675

فكس: 02128423820

اينستاگرام :fooladdalakan

ايميل: fooladrasuldalakan@gmail.com

تا كنون نظري ثبت نشده است
امکان ارسال نظر برای مطلب فوق وجود ندارد