فولاد گرمكار-فولاد ابزار گرمكار

ck45-spk-spkr-spknl-mo40-cmsk-فولاد آموتيت-فولاد سردكار-فولاد گرمكار-فولاد ابزار-هاردوكس-استنلس استيل-فولاد قالب پلاستيك-vcn-فولاد نسوز-فولاد آتشخوار

فولاد گرمكار-فولاد ابزار گرمكار

۹۸ بازديد ۰ نظر

متن كامل فولاد ابزار گرمكار را مي توانيد با كليك بر روي عبارت ((فولاد گرم كار)) مشاهده نماييد.

فولاد گرمكار-فولاد ابزار گرمكار-فولاد گرمكار چيست؟

فولاد گرمكار چيست؟ فولادهاي گرمكار محصولاتي آلياژي هستند كه در دماي بالاي 316 درجه سانتيگراد مورد استفاده قرار مي گيرند.

و توانايي حفظ خواص خود در دماي بالا را دارند. اين دسته يكي از مهمترين و مقاوم ترين فولاد هستند. كه از آنها به عنوان قالب و ابزارها در دماي بالا در صنعت استفاده مي شود.

فولاد گرمكار همانطور كه از نامش پيداست قادر به تحمل سايش و فشار در دماي بالا هستند. اين خانواده فولادها به دو دسته تقسيم مي شوند. كه عنصر اصلي گروه اول موليبدن و عنصر اصلي گروه دوم تنگستن است. اما كروم، موليبدن و واناديوم را مي توان از اصلي ترين عناصر موجود در فولاد گرمكار دانست. فولادهاي گرمكار مقاومت به سايش بالايي دارند. و زماني كه در دماي بالايي قرار گيرند. هيچگونه نرمي و تغيير شكلي نخواهند داشت.

و به دليل داشتن كروم بالا به اكسايش در دماي بالا نيز مقاومند. فولاد 2344 يكي از فولادهاي اين دسته است. كه با نام فولاد H13 نيز عرضه مي شود. از فولاد 2344 در تجهيزات اكستروژن داغ استفاده مي شود. و از خواص مناسب آن ميتوان به مقاومت در ضربه خوب اشاره كرد. يكي ديگر از فولادهاي اين دسته فولاد 2365 است كه در قالب هاي پرس كاربرد دارد. و مقاومت به ضربه مناسبي نيز دارد. سومين فولاد اين دسته فولاد 2367 است كه تفاوت اندكي با فولاد 2365 دارد و تفاوت آنها بيشتر در كروم موجود در آنهاست.

بطور كلي فولادهاي ابزار گرم كار، فولادهايي اند كه اساساً قادر به مقاومت در برابر سايش تا 540 درجه سانتيگراد. و گرما كه در واحدهاي توليدي غالب بوده و فرآيندهايي مانند شكل دهي. برش و پانچ كردن فلزات در دماهاي بالا از 480 تا 760 درجه سانتيگراد (1900 تا 1400 درجه فارنهايت) را انجام مي دهند.

تركيبات

اين دسته از فولادها به عنوان فولادهي گروه H تعيين مي شوند. و داراي 0.35% تا 0.45% كربن، 6% تا 25% كروم، واناديوم، موليبدن و تنگستن به عنوان ساير عناصر آلياژي هستند. از تنگستن به دليل مقاومت در برابر درجه حرارت بالا. و مقاومت در برابر رشد دانه، در درجه اول در فولادهاي ابزار شكل دهي گرم استفاده مي شود.

فولادهاي گرمكار داراي كربن نسبتاً كم حجم داراي حداكثر چقرمگي و داراي عناصري مثل Co،W،MO. به ترتيب (موليبدن، تنگستن و كبالت) جهت مقاومت به نرم شدگي در دماي بالا ميباشند. افزودن واناديم مقاومت حرارتي فولاد را افزايش مي دهد. اما در كل واناديم جهت افزايش مقاومت به سايش به اين فولادها اضافه مي شود.

فولاد رسول دلاكان

با سالها تجربه ارزشمند و گرانبها در عرصه تأمين و توزيع انواع ورق آلياژي و انواع فولاد آلياژي با گواهينامه ها و آناليزهاي معتبر با ضميمه نمودن آن به محصولاتش آنرا به مشتريان خويش ارائه داده است. كه توانسته رضايتمندي آنان را همواره فراهم آورد. صنعتگر شريف و گرامي از اينكه ما را جهت خريد كالا (فولاد آلياژي) مورد نياز خويش، انتخاب مي نماييد از شما سپاسگزاريم.

ارتباط با ما

09122136675

02128423820

واتس آپ :09122136675

فكس: 02128423820

اينستاگرام :fooladdalakan

ايميل: fooladrasuldalakan@gmail.com

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
امکان ارسال نظر برای مطلب فوق وجود ندارد